17edag El Burgo-Leon 38 km - Reisverslag uit León, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu 17edag El Burgo-Leon 38 km - Reisverslag uit León, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu

17edag El Burgo-Leon 38 km

Door: Jet en Marlou

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte & Marlou

12 Mei 2007 | Spanje, León

Gisterenavond nog heel gezellig gegeten met Denise en Kelly, een echtpaarvan ± 50 jaar uit Canada.Zij komen bijna altijd als laatste aanen krijgen dan vaak een ¨chambre separe¨Hele fijne mensen die toen wij samen aan tafel zaten ons vertelde van hun voornemens als ze weet thuis zijn. Heel oprecht.
Ontzettend slecht geslapen, het was een heel mooie Albergue maar zonder plafonds dus het geronk van de heren was weeroverweldigend.
Om 06.20 weggestapt, eerst effe een chocolade melk plus een plak cake genuttigd aan de overkant. Kreeg een plak cake waarmee je een weeshuis kon voeren, heb de rest maar achterop mijn rugzakgedaan voor eventuele hongerige onderweg. Na ±2,5 uur was er wel een dorp maar geen bar. Lekker op een bankje mijn yoghortjes gegeten en weer verder.
Op een gegeven ogenblik vlak bij Leon stond Jetje met een 75 jarige francaise midden op de autobaan.Tjonge jonge boel shit, aande overkant zag ik een nieuwe voetgangersbrugmet het Camino bord. Hoe kom ik daar. Samen met de francaise ons leven geriskeerd en ik haar overde middenrailing moeten tillen want die was te hoog voor haar.S´middags in Leon zei een duits meisje tegen me dat ze me vanuit de bus gezien had op de autoweg.Naderhand hoorden we dat meermensen daar fout gelopen waren.
Doodmoe inleon aangekomen heb ik me bij de Albergue gemeld.50 personen in een ruimte!!! gedouched, wasje gedaan en toen kwam Lola die zei dat ze ziichzelf een hotel beloofd had als ze Leon zou halen. Inmiddels was ik wat hersteld, hostal gezocht, bullen op gehaald en Apero tijd. Naderhand heerlijk India´s gegeten, je moet ook wel eens wat anders.
en om 23.00 uur lagen we in het mandje

  • 11 Mei 2007 - 12:49

    Jan:

    Hoi jetje,
    Ik zou het fijn vinden als je de volgende Camino dag speciaal voor een goede vriend van ons loopt. Hij heeft je possitieve steun hard nodig.
    Veel liefs en we bellen effe op zondag.
    Knuffel.

  • 11 Mei 2007 - 15:56

    Wilma & Jan:

    Ha Mariette!

    Als we goed geteld hebben, zit je na vandaag al boven de 500 km...dat is al 'n hele tippel!
    En alles loopt (voor jou althans) nog altijd gesmeerd..geweldig!
    Uit al je berichten blijkt 'n grote onderlinge saamhorigheid en verantwoordelijkheid en dat is 'n unieke ervaring.
    Ga lekker zo door...wij lopen in gedachten met je mee.

    Liefs, Wilma & Jan

  • 11 Mei 2007 - 16:44

    Harry En Resi:

    Hoi Jetje,zo te zien en te lezen loopt alles nog op rolletjes.Het zou ook onze Mariet niet wezen als jij die wandeling(!!)niet met goed resultaat zou beeindigen.Wij (Resi en ik)haasten ons om ook maar iets van je te mogen vernemen.Meteen na het werk rennen we naar boven om achter het kistje te kruipen.We praten veel en vaak over je.
    Je krijgt de groetjes ven heel de famillie ook van Ulrike.
    Tot hoors en veel lieve groetjes van Resi en mij.

  • 11 Mei 2007 - 19:47

    Marianne En Zbys:

    Hé Jet, gewldig die verhalen, saai heb je het zeker niet. Doe je alleen niet zo gevaarlijk??Loop je op schema of lig je ver voor?? groetjes en liefs van ons beide. Geniet van al dat moois.
    Zbys en Marianne

  • 12 Mei 2007 - 07:29

    Roswitha:

    Dag Jet,
    Ik volg je wederwaardigheden op de voet.
    Het leest als een boek! Want Jet zou Jet niet zijn als je niet in de meest vreemde, prachtige, ontroerende, gekke, bizarre, lachwekkende en intense situaties terecht zou komen. Maar waarschijnlijk komt dat òmdat je Jet bent!
    Mariet,geniet, geniet, geniet!

  • 12 Mei 2007 - 09:28

    John & Sas:

    Hoi Jet,

    Lekker om te lezen dat het je goed gaat! Geniet van het weer en de sfeer... hier in Nederland is het herfst. bbbrrrrr. Veel wandelgenot en culiplezier van

    John & Sas

  • 12 Mei 2007 - 18:56

    Charlotte Hoogers:

    Hallo Mariette, miste je gisteravond bij de avond van de kook(eet/drink)club van Jan, waar mijn man Wim (Wim Hoogers uit Weert) ook lid van is. Hoorde toen van Jan dat je letterlijk aan de wandel bent! Geweldig, heb grote bewondering voor je. Ik weet niet of je sterk veranderd terugkomt. Zeker is dat in ieder geval je 'rugzak' vol verhalen zal zitten!
    Heel veel succes, plezier en op zijn tijd ook veel kracht en sterkte toegewenst!
    Hartelijke groet, Charlotte

  • 13 Mei 2007 - 11:31

    Joep En Els:

    Beste Mariette, We hebben vandaag je sides gelezen en de foto's gezien, gewoon fanstatisch, ik wou ( Els) dat ik er bij was.
    Kom behouden thuis want we willen alles weten van je prachtige ervaringen.
    Lieve groetjes Joep en Els

  • 13 Mei 2007 - 11:44

    Oma En Gwen:

    Lieve mama, Jetje,

    Mooie foto's, echt heel gaaf!!
    haha wat een verhaal weer,hahaha. Dat had mij en oma ook net zo kunnen overkomen,hihi.

    Iedereen vraagt naar je mams, ook op het werk en vriendinnetjes, iedereen vind het zoo gaaf dat je dit doen. RESPECT!!!
    Echt zoo top!!

    We zijn trots op je!!

    Dikke knuffel,

    Oma en Gwen


    p.s. hihi Indiaass jammie jammie!! Weer een beetje Maleisie feelings he mams! :)

  • 13 Mei 2007 - 11:48

    De Kraatsjes:

    Dag lieve Jet
    ff uit de roulatie geweest maar we zijn er weer bij en volgen weer alles !
    Indrukwekkend hoor allemaal.
    Was ook onder de indruk van de sobere levensstijl die je er op moet nahouden....
    Vandaag moederdag dus doe extra je best !!
    Het ga je goed kanjer.
    liefs en kusjes
    De Kraatsjes

  • 16 Mei 2007 - 11:46

    Manon:

    Hoi lieve Jet,
    Even tussen mijn werk door:
    Zou nu best met je willen ruilen (met mijn conditie natuurlijk geheel onmogelijk....): Jij daar lekker buiten en vol energie. wij hier starend achter de computer en intussen zo duf als een konijn. Het weer is om te huilen.
    Waar haal je de moed vandaan om de continuing story van daaruit zo boeiend te houden? Je zult toch ook van tijd tot tijd uitgeteld zijn?
    We denken aan je: nou nog even doorzetten en hier thuis dan.....doorzakken....??!!
    Hot dich good. Adie wah! Liefs

    Manon


  • 20 Mei 2007 - 18:51

    Willem:

    Terwijl jij aan het lopen bent heb ik even je ijskast geplunderd.Maar Jan kwam meteen daarop weer bij mij langs.Dus wij houden elkaar goed in evenwicht hier in de Rarenderstr.Wij missen onze echtgenotes enorm nu ook Marlis richting Turkije is vertrokken.Maar wij staan ons mannetje en slaan ons er dapper door.
    Succes en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëtte & Marlou

Welkom iedereen, Marlou en ik gaan op mijn 49e verjaardag een wandelingetje maken van ± 800 km St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. We hebben alleen ons 1e bedje in St. Jean Pied de Port gereserveerd in hostal: L'Esprit du chemin. Overigens een hele mooie site om te bekijken. Voor de rest weten we alleen dat we omstreeks 29 mei terug komen en voor de rest gaan we ..... genieten, mensen ontmoeten, je zelf ontdekken, lekkere tapa's eten en heerlijke wijn nuttigen en oja ook nog een beetje wandelen. We weten nog niet of we veel op deze site kunnen en willen schrijven en foto's plaatsen maar dat ontdekken jullie vanzelf wel.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 28339

Voorgaande reizen:

22 April 2007 - 28 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: