16e dag Terradillos - El Burgo Ranero - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu 16e dag Terradillos - El Burgo Ranero - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu

16e dag Terradillos - El Burgo Ranero

Door: Jet en Marlou

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte & Marlou

09 Mei 2007 | Spanje, El Burgo Ranero

31 km Gewandeld.
Gisteravond ontzettend gezellig gegeten met Lola, Don en An uit Canada, Henning uit Duitsland en Karl uit Oostenrijk.
Leanne en Frans stelden een aantal vragen
1. mbt de rustplaatsen dat bepaal jezelf je hebt een lijst en een boek bij je en daar wordt heel goed aangegeven waar je wat kunt eten, drinken of kunt slapen.
De gehele Camino staat aangegeven met grote gele pijlen en alleen als soms wegen of kruispunten nieuw zijn moet je goed opletten.
2. Er zijn ook mensen die de bus nemen van Burgos tot Leon omdat het landschap minder boeiend is, maar al met al valt het wel mee.
Vanmorgen ben ik om 06.20 weggestapt.
Fantastisch mooi,hier en daar een sluier van nevel, heerlijke geuren en kleuren de koekoek op de achtergrond en dan springen de tranen je wel in de ogen zo mooi en bijzonder, wat een vrijheid en wat een beleving.
In dit plaatsje wordt de Albergue bemand door 2 uiterst vriendelijke Duitse dames en is de Albergue een geheel uit leem opgetrokken pand, met een heel mooi spand plafond.Hier heb ik 2 Nederlandse ontmoet waarvan 1 jong meisje Amine een geweldige gebeurtenis heeft mee gemaakt.
Ze had heel veel problemen met haar voeten en was al een keer naar een dokter geweest.In Burgos ging het eigenlijk helemaal niet meer en dacht ze erover om naar huis te gaan. half verdwaasd liep ze rond en opeens werd ze aangesproken door een Spaans mevrouw die ook goed Frans kon spreken. Deze mevrouw nodigde haar uit om mee te gaan eten in een restaurant en bestelde en betaalde alles. Ze nam met haar een taxi naar het ziekenhuis en zorgde dat er foto´s werdeb gemaakt e.d.Uiteindelijk had ze een botontsteking en kreeg ze medicatie, moest ze 2 dagen rusten en langzaam mocht ze verder.Hierna ging de Spaanse dame met haar naar een hotel boekte en betaalde een kamer en vroeg of haar schoenen wel oke waren.Amilla wist dit niet.
Ze hadde Spaanse dame al meerdere malen bedankt en de dame ze: Ik heb zelf geen kinderen en vandaag ben jij mijn kind.Als ik niemand kan helpen is mijn dag niet geleefd.
Ze spraken af om 19.00 uur om samen te eten. Om 19.00 werd er door de receptie een grote doos gebracht met nieuwe nike schoenen. De Spaanse dame is niet gekomen om te eten en Amilla weet dus echt niet wie ze is. Ik heb Amilla vandaag ontmoet en haar gecomplimenteerd over haar enorme doorzettingsvermogen.

  • 09 Mei 2007 - 15:42

    Gwen:

    Lieve Mama,

    Wat een mooi verhaal, ik krijg er kippenvel van. Heerlijk he, zo je eigen weg gaan, je eigen dag indeling bepalen en alleen maar de leuke dingen doen!!!
    Ik heb het reizen/avonturieren niet van een vreemde... ik krijg weer kriebels als ik jou verhaal lees.
    Mama fantastisch!!!

    Dikke knuffel,
    Gwen

  • 09 Mei 2007 - 17:59

    Max/Freek/Frits/Jan:

    Lieve Jet,
    Wij vandaag een middagje golfen in de regen, nu in de Torenkamer een bescheiden maaltijd "helemaal in de geest van jou Pelgrims tocht". Max is helemaal ontroerd van je pracht verhaal.
    Hij heeft maatje 43 en wil graag 30 kilo kwijt. Misschien zou jij dit voor hem kunnen regelen.
    Freek is jaloers op de Mechelse Koekoek in de ochtend nevel en Frits wil graag weten hoe oud Amilla is?
    Je merkt wel ik ben in goed gezelschap en er wordt door jou werkgever uitstekend voor mij gezorgd.
    Alvast gefeliciteerd met moederdag van de jongens....
    Dikke knuffel
    Max.Freek,Frits en Jan

    ps Max heeft gewonnen :-(

  • 09 Mei 2007 - 18:41

    Anne:

    Lieve Mariette,
    Wat een prachtig verhaal van Amilla. Zeer bijzonder.
    Ik vind het zeer dapper van je om alleen verder te gaan. Jammer van Marlou, want met z'n tweeen is toch gezelliger, ook al kom je onderweg veel leuke mensen tegen. Ik reageer zo laat omdat ik weg ben geweest en je verhalen even heb moeten missen. Ik ben nu weer helemaal bij en geniet van al je verhalen.
    Heel veel succes. Veel liefs, Anne

  • 09 Mei 2007 - 19:51

    Marianne En Zbys:

    Lieve Jet, ik ben ontzettend blij dat het allemaal zo voorspoedig verloopt en dar je zulke leuk en bizondere dingen meemaakt. Hier mis je nu helemaal niets het is net hefst. Hè Jet geniet van alles en morgen weer veel succes. we denken veel aan je liefs en een dikke knuffel marianne en Zbys

  • 09 Mei 2007 - 20:00

    Resi:

    hallo mariett ich freue mich jeden tag von dir zu hören und bin froh daß es dir so gut geht.deine geschichten sind sehr interesant und so spannend geschrieben das mann sich alles sehr gut vorstellen kann. mann hat das gefühl mann würde dabei sein .schade doch wünsche dir noch viel spaß und ich genieße mit dir alles liebe resi

  • 09 Mei 2007 - 20:29

    Auktje En Hein:

    Hoi Jet,

    De afgelopen weken hebben we vooral op het weer in Spanje gelet met het idee: hoe zou het met Jetje gaan?
    De berichten op de site hadden we tot vandaag verder niet gevolgd (ben niet zo'n online type). Toen ik gisteravond van Jan hoorde dat je in je eentje verder moest, dacht ik samen met Auk, nu is 't toch de tijd om je een hart onder de riem te steken!

    Klasse Jet, hou vol.
    Intussen hebben we de reacties van de afgelopen dagen gelezen en hebben wel het idee dat je het toch wel goed naar je zin hebt, mooi zo!

    Veel wandelplezier, goede ontmoetingen, het doel is immers de weg...zeggen ze?

    Dikke kus,

    Auk, Hein en kids

    P.S.
    We blijven nu online.

  • 10 Mei 2007 - 08:24

    Leanne En Frans:

    He Jet,

    bedankt voor je verslag, fantastisch om te lezen dat er nog steeds kleine wonderen gebeuren, je moet er alleen voor open staan.
    We hopen dat je Astorga gaat aandoen als pleisterplaats en zijn benieuwd of ze Hermano Jacobs uit Hollanda nog kennen.

    Met spanning wachtgen we je volgend verslag af

    groet
    Leanne en Frans

  • 10 Mei 2007 - 14:52

    Yvonne Uit Parijs:

    Hoi Jet, wat ben je toch lekker stoer!!En Marlou trouwens ook! Jan heeft me al meerdere malen vol trots over jullie avontuur verteld, maar ben nu pas voor het eerst op de website. Heerlijk en supercool!

    Veel succes nog en geniet van het avontuur. Bisous!
    Yvonne

  • 10 Mei 2007 - 16:31

    Marlou:

    Allereerst wil ik iedereen bedanken die met mij meeleeft in de vorm van reacties op onze site, telefoontjes, zelfs bloemen en bonbons, heel erg lief.

    Nu ik weer thuis ben blijkt dat ik de goede beslissing genomen heb, zelfs het intrappen van het koppelingspedaal voel ik tot boven mijn knie. Ook een wandeling met de hond zit er niet in.
    Wat ben ik blij dat er roltrappen zijn in de metro van Parijs anders had ik daar echt een probleem gehad.

    Jetje, wat een mooie omschrijvingen. Hier kan ik echt van genieten en zo beleef ik het toch een beetje mee.

    Groet Lola van me en natuurlijk ook anderen die wij samen eerder ontmoet hebben.

    Geniet van de Rosado's !!!

  • 10 Mei 2007 - 17:51

    Marjon:

    Hé Jet
    Zit net met Paul achter de pc,en heb zoiets kijk,lees,geniet,en zo is het...super!!!

    Genieten verder van je verhalen........
    Wat ben jij toch geweldig...echt uniek!!
    Ga zo door!!!
    Groetjes Marjon en Paul


  • 18 Mei 2007 - 17:58

    Maria:

    Hoi mariett.
    wat jammer dat je maatje niet meer meeloopt.
    Maar echt alleen ben je toch niet, ik merk aan je verhalen dat je net als Jack en ik veel lieve en vriendelijke mensen ontmoet.
    En de omgeving is ook mooi zo afwisselend.
    Ik wens je veel wandelplezier en BON CAMINO. groetjes maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëtte & Marlou

Welkom iedereen, Marlou en ik gaan op mijn 49e verjaardag een wandelingetje maken van ± 800 km St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. We hebben alleen ons 1e bedje in St. Jean Pied de Port gereserveerd in hostal: L'Esprit du chemin. Overigens een hele mooie site om te bekijken. Voor de rest weten we alleen dat we omstreeks 29 mei terug komen en voor de rest gaan we ..... genieten, mensen ontmoeten, je zelf ontdekken, lekkere tapa's eten en heerlijke wijn nuttigen en oja ook nog een beetje wandelen. We weten nog niet of we veel op deze site kunnen en willen schrijven en foto's plaatsen maar dat ontdekken jullie vanzelf wel.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 28432

Voorgaande reizen:

22 April 2007 - 28 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: