30 e Dag Santiago de Compostello - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu 30 e Dag Santiago de Compostello - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu

30 e Dag Santiago de Compostello

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte & Marlou

23 Mei 2007 | Spanje, Madrid

Vannacht werden Lola en ik om ± 03.00 uur wakker en hebben we ligggen kletsen tot 05.00 uur.Om 09.15 samen ontbeten en toen waren we beide al heel emotioneel.
We wilde vroeg in de kathedraal zijn om in het midden te kunnen zitten.
De Pelgrimsmis was ongelogelijk mooi.
Op het moment dat ik in de kerk zat realiseerde ik eigenlijk pas wat er de afgelopen 29 dagen allemaal gebeurd was om hier te mogen zitten. Het was een mis met 9 priesters, een dame die solo zong, heel, heel veel mensen die ik onderweg ontmoet had. Die enorme samenhorigheid.
de emotie bij iedereen , het gezang ging je door merg en been. All die verschillende nationaliteiten die allen ongeacht vanuit welke plaats hun Camino volbracht hadden.Lieve mensen dit was ongelooflijk.
Naderhand stonden we nog lang met een groep mensen voor de kathredraal te praten toen ik opeens een mevrouw herkende, die ik de laatste dagen diverse malen gezien en gegroet had.
Ze was van Brasilie en stond daar helemaal alleen voor de kathedraal, ze was net aangekomen.
Ik ben naar haar toegelopen, ze zag me en herkende me en opende haar armen. De tranen stroomde over onze wangen, niemand zei iets... wat een ontmoeting.
Toen ik met de groep naar een terras liep zaten daar Elisabeth uit Mexico met haar vader en man, die zojuist gearriveerd waren,geweldig. Ze nodigde mij uit voor een glaas wijn en na uitwisseling van onze adressen zijn we uit elkaar gegaan.
Het is nu 16.00 uur en ik ben benieuwd wat vandaag nog meer voor ontmoetingen in petto heeft.
Morgen ga ik waarschijnlijk naar Finiestera lopen,totaal nog 90 km, ligt ook aan het weer en wie weet wat er nog gebeurd

  • 23 Mei 2007 - 14:33

    Wyn:

    Geweldig Jet gefeliciteerd met deze prestatie en doorzeting je bent een pracht mens en een voorbeeld wat inzet vertrouwen en doorzetten betreft Heeeeel knap ik ben behoorlijk onder de indruk .
    Lieve groet Wyn

  • 23 Mei 2007 - 17:15

    RESI :

    Hallo Mariett Meine herzlichsten Glückwünsche habe soeben deine berichte wieder mit viel spannung gelesen. Ich bekamm doch Kippefell wenn ich die Fotos sehe und höre wie mann doch alle Leute wieder sieht die mann über diese Zeit hat kennengelernt.Diese emotionen sind bestimmt Überwältigend.Ich wünsche dir noch viel spaß und freue mich dich wiederzusehen Liebe Liebe Grüße Resi

  • 23 Mei 2007 - 17:22

    Jantje R:

    Super Jetje!
    Altijd gedacht...dat redt ze nooit!
    Nou ja....daar sta ik dan....weer geen gelijk.

    Het strand lonkt!
    Die 90 kilometertjes zijn nu peanuts.

    Gisteren nog je eigen Jantje gezien, hij kan niet langer meer wachten (ik dacht dat hij dat zei :-)).
    Dus niet alleen het vertrekken was super, ook het terugkomen.

    Groetjes Jantje R.


  • 23 Mei 2007 - 18:18

    Wilma & Jan:

    Super gedaan! Proficiat!!
    We hebben eigenlijk al die tijd 'n gevoel gehad van "dit is jouw ding, dit past bij jou, dit gaat gewoon lukken".
    En je hebt je doel bereikt..heel veel ontmoetingen, verhalen en emoties rijker.

    Maar na dat toetje van 90 km. mag je best even rust nemen hoor en lekker op 't strand relaxen...
    En voor volgende week..goeie reis terug en tot binnenkort!

    Liefs, Wilma & Jan


  • 23 Mei 2007 - 18:20

    Marjon Suylen:

    Lieve Jet
    Van harte gefeliciteerd,super,super,je bent een kanjer!!
    Zat te smachten naar een bericht,en nu........tranen...........hier zijn geen woorden voor.

    Dikke pakkerd,en geniet nog een paar dagen,we verheugen ons op je thuiskomst!

    Lieve groeten Marjon en Paul

  • 23 Mei 2007 - 19:07

    Brigitte Hintzen:

    Hoi Jetje,

    Wat een indrukwekkend reisverslag en prachtige foto's. Ik wens jou en je wandelvriendin Marlou een paar mooie dagen naar/aan de kust (had ik ook van Jan begrepen dat jullie nog zouden doorlopen). Geniet nog lekker van die laatste dagen van jullie avontuur en een goede reis naar huis a.s. w/e ! Ik zal je zeker binnenkort met een flink boeket bloemen komen verrassen.
    Dikke knuffel,
    Brigitte.

  • 23 Mei 2007 - 19:52

    Tiny:

    Hoi Mariette,
    Super gedaan, proficiat.
    Heb zojuist met kippevel over mijn hele lijf (vooral 30e dag) jou verhalen van de laaste dagen gelezen.
    Wat een emoties, geweldige ontmoetingen en samenhorigheid.
    Geniet nu nog van die 90 km (rustig aan)
    en een paar mooie dagen aan het strand.
    goeie reis terug en tot gauw.
    Heel veel liefs en een dikke kus.
    Tiny & Dieter.


  • 24 Mei 2007 - 06:24

    Henk Dirx:

    Mariette, top top top. Hartelijk gefeliciteerd met het volbrengen van de tocht. Jouw berichten doen de uitdaging om in je voetsporen te gaan lopen erg toenemen. Wie weet.

    Geniet van dit prachtige gevoel en van je verdiende rust.

  • 24 Mei 2007 - 07:18

    Marij En Wim:

    hoi Mariette
    op de valreep nog even een berichtje uit voerendaal. konden je site niet vinden maar na de juist instructies van jan is het wel gelukt. prachtige prestatie van je. jammer dat marlou die blessure opliep, maar uit de reacties die ik snel zag langs komen blijkt dat het alweer iets beter met haar gaat.
    zo te lezen heb je een fantastische reis gehad, alhoewel het weer niet altijd even goed was.
    zien je gauw eens bij ons in kunrade om je verhalen te horen

    groetjes mary en wim

  • 24 Mei 2007 - 08:26

    Leanne En Frans,:

    He Jet,
    Eerlijk gezegd zag ik vanmorgen op mijn beeldscherm de aankondiging van jouw volgende bericht en ik vroeg me af hoeveel km je nog moest lopen om in Santiago aan te komen.
    Nu dat is duidelijk!!

    Van harte gefeliciteerd met deze fantastische prestatie.

    Ik kan me goed voorstellen dat alle gebeurtenissen rondom de aankomst heel emotioneel is.
    Al die voorbereidingen, al die indrukken, al het afzien maar ook al de mooie warme momenten, ontmoetingen en gesprekken zijn een rijke oogst en komen in een keer boven bij de aankomst en het weerzien.

    Wij wil je bedanken dat je ons hebt meegenomen, hebt laten meereizen en dat we via jou dagverhaal konden meegenieten van deze tocht.

    Tot lees of tot ergens.

  • 24 Mei 2007 - 10:24

    Paul En Anne:

    Lieve Mariette,

    Proficiat! Wat een geweldige prestatie!
    We zijn zeer onder de indruk. We hebben volop van je verhalen genoten en hebben een klein beetje de sfeer mogen proeven.
    Die 90 kilometer zullen voor jou een peuleschilletje zijn. Lekker nog even bijkomen aan het strand en dan weer naar het overvolle drukke Nederland.
    Liefs en tot gauw, Paul en Anne

  • 24 Mei 2007 - 11:01

    Margriet Kousen:

    Hallo Jet, Nu pas jou webadres ontvangen dus een beetje laat om je veel succs te wensen. Maar om je te zeggen dat ik onder de indruk ben van je prestatie is het natuurlijk nooi te laat. Fantastisch!
    Eeen vrouw met B....
    Dit was even een kort bericht ik meld me weer snel. Liefs Margriet

  • 24 Mei 2007 - 15:23

    Monique:

    Van harte gefeliciteerd met deze prestatie! Ongelofelijk! Nog heel even en je bent weer in Vaals, dus geniet er nog ten volste van!
    Groetjes uit Kerkrade

  • 24 Mei 2007 - 18:54

    Auk En Hein:

    Proficiat!!

    Na al die voorbereidingen heb je het volbracht. Aan je verslagen te oordelen een levenservaring rijker.
    Geneet van het Leëve, dus geniet nog even na in Spanje en tot binnenkort

    Auk en Hein.

    P.S.,
    De Rosado staat koud.

  • 25 Mei 2007 - 07:33

    Monica:

    Van harte meisje! Ik probeer me in jouw te verplaatsen nu..... moet magnifiek zijn...... ben benieuwd naar je "verdere plannen" als je er volgende week weer bent. De wereld ligt aan je voeten... Tot gauw. Knuffel Monica en zeker ook van Rombout

  • 25 Mei 2007 - 15:40

    De Kraatsjes:

    Zwaar onder de indruk
    Tranen in de ogen, geloof het of niet.....
    Toppie Jet
    Wanneer vertrek je richting Den Helder ???
    Kusjes

  • 25 Mei 2007 - 21:53

    Maria:

    jet gefeliciteerd met deze prachtige prestatie.
    En tot over 9 dagen, want de laatste oefentocht voor de nacht van gulpen ben je hopenlijk van de partij.\groetjes maria hanssen

  • 27 Mei 2007 - 10:56

    Wout En Nelie:

    Hallo Mariette,
    Wij hebben er nooit aan getwijfeld maar jij hebt het toch maar weer gedaan. Hoeveel sokken heb jij versleten?
    Een goeie terug reis.
    Groetjes en tot ziens.

  • 27 Mei 2007 - 11:59

    Freek&annie:

    geweldig Mariette gefeliciteerd ook van Annie.
    Als ik denk aan die rugzak die je mee hebt moeten nemen zou mij de moed in de schoenen zakken, laat staan om er ook nog 800 km lang in een jet tempo mee door spanje te lopen!!! Razend knap en absoluut een top prestatie. We hebben genoten van je verhalen op de site.
    Ook over je leuke ontmoetingen met de nodige flesjes wijn hebben we met plezier gelezen.
    Je kan volgens mij terug zien op een heerlijke sabbattical reis waarin je geest en lijf helemaal is opgefrist.
    een knappe prestatie en wij kijken ernaar uit je spoedig weer te zien.
    Topfit, mooi gebruind en bruisend van energie. Jan ...maak je borst maar nat.
    nogmaals CHAPEAU!!en tot snel
    groet en liefs van Annie en Freek

  • 27 Mei 2007 - 12:13

    Marianne En Zbys:

    lieve lieve Jet geweldig, gefeliciteerd met deze zo bizondere prestatie.
    Dat je het eindoel zou halen waren we allebei van overtuigd.
    wij verheugen ons op jou thuiskomst en alle mooie,spannende en ontroerende verhalen te horen. Jetje veel plezier nog de komende dagen.
    Een hele dikke knuffel van ons
    Marianne en Zbys

  • 27 Mei 2007 - 12:13

    Saar:

    hey jet

    hartelijk gefeliciteerd met die super prestatie.
    wat heb jij een doorzettingsvermogen.....
    tijdens het ezen van het laatste stuk dwarelden ook enkele kleine traantjes over de wangen :)( maar jet je weet zo is die saar)
    ik wens je nog heel veel succes en vooral plezier op de laatste 90 kilometers. de laatste lootjes en dan lekker genieten aan het strand.

    ik wens je nog veel succes en verheug me erop je weer te kunnen omarmen!!!!

    heel veel liefs en een hele dikke kus
    saar en bryan

  • 27 Mei 2007 - 16:20

    Bert En Manon:

    Ha lieve Mariette, You did it!!!
    We hadden niet anders verwacht.
    Hopelijk zijn de traantjes van emotie ook vreugdetraantjes geweest om weer naar "os sjoeen Limmburreg" terug te kunnen komen. Deze droom in Spanje pakt niemand je meer af. Geniet nog even!
    Jan heeft -zo aan zijn volume van vanochtend te horen, toen we nog in bed lagen en hij langs racete- genoeg energie om zich met je te meten, met alles wat erbij hoort!
    Liefs, tot deze week.

    Bert en Manon

  • 18 Juni 2007 - 16:38

    Lola:

    Jet! Are you still checking this site?

    I must have some of these photos from you! We will have to share some, as there are many of yours that I like!

    Miss you very much - Hope the night walk went alright...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëtte & Marlou

Welkom iedereen, Marlou en ik gaan op mijn 49e verjaardag een wandelingetje maken van ± 800 km St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. We hebben alleen ons 1e bedje in St. Jean Pied de Port gereserveerd in hostal: L'Esprit du chemin. Overigens een hele mooie site om te bekijken. Voor de rest weten we alleen dat we omstreeks 29 mei terug komen en voor de rest gaan we ..... genieten, mensen ontmoeten, je zelf ontdekken, lekkere tapa's eten en heerlijke wijn nuttigen en oja ook nog een beetje wandelen. We weten nog niet of we veel op deze site kunnen en willen schrijven en foto's plaatsen maar dat ontdekken jullie vanzelf wel.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 28386

Voorgaande reizen:

22 April 2007 - 28 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: