Santa Irene- Santiago de Composella 24 km - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu Santa Irene- Santiago de Composella 24 km - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu

Santa Irene- Santiago de Composella 24 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte & Marlou

23 Mei 2007 | Spanje, Madrid

Vanochtend om 07.45 met gemengde gevoelens vertrokken uit onze Albergue, na 1 uur koffie gedronken met croissant en weer verder. Veschillende mensen hadden me verteld dat deze route niet zo mooi was, maar dat was niet zo heel afwisselend en uiteindelijk behoorlijk inspannend, heuvel op heuvel af. Om 11.00 uur ergens koffie gedronken, de stemming was heel apart. Er heerste bijna stilte, iedereen was in zijn eigen gedachte verzonken.De binnenkomst in Santiago is niet erg mooi, hartstikke drukke weg, en de voorstad kun je beter vergeten.Maar dan, opeens nadat je door allelei oude steegjes en straatjes bent gelopen sta je op het grote plein en links van je de enorme, nog niet gerestaureerde kathedraal.Fantastisch
je ziet heel veel bekende gezichten, mensen die je feliciteren. Het drong niet helemaal tot me door.
Gezamenlijk naar het buro gegaan om onze Compostella te halen. Erg mooi, in Latijns geschreven.
Lola was er om me te begroeten en nadat we de nodige foto.s gemaakt hadden zijn we naar het hotel gegaan , waar ik samen met Lola een kamer deelde.Lekker in bad gelegen, was gedaan en effe een half uur geslapen. Om 18.30 gaan we eten met John en Gen uit Australie.
We kwamen te laat omdat we zoveel bekende tegen kwamen. Toen we voor de kathedraal stonden hoorde ik opeens iemand mijn naam roepen. Het was Elisabeth uit Mexico, fantastisch.
Heel gezellig gegeten met hun, terrasje gepikt en om 11.00 uur naar bed gegaan.
Morgen gaan we om 12.00 uur naar de Pelgrimsmis!!!

  • 24 Mei 2007 - 07:32

    Gwen:

    Mama FANTASTISCH!!!
    Proficiat echt een geweldige prestatie!!

    Nu lekker genieten van het mooie Santiago en de mensen die je allemaal hebt leren kennen.

    Mama neem de tijd om weer te 'acclimatiseren', dat is zeker nodig naar zo'n mooie tocht voor jezelf :), want het kan best een beetje raar zijn in het alledaagse leven weer te stappen.

    Ik weet waar ik het over heb ;).
    Ik ben trots op je!!

    Dikke knuffel,
    Gwen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëtte & Marlou

Welkom iedereen, Marlou en ik gaan op mijn 49e verjaardag een wandelingetje maken van ± 800 km St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. We hebben alleen ons 1e bedje in St. Jean Pied de Port gereserveerd in hostal: L'Esprit du chemin. Overigens een hele mooie site om te bekijken. Voor de rest weten we alleen dat we omstreeks 29 mei terug komen en voor de rest gaan we ..... genieten, mensen ontmoeten, je zelf ontdekken, lekkere tapa's eten en heerlijke wijn nuttigen en oja ook nog een beetje wandelen. We weten nog niet of we veel op deze site kunnen en willen schrijven en foto's plaatsen maar dat ontdekken jullie vanzelf wel.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 28393

Voorgaande reizen:

22 April 2007 - 28 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: