25e dag Tricastela- Sarria 17 km - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu 25e dag Tricastela- Sarria 17 km - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu

25e dag Tricastela- Sarria 17 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte & Marlou

18 Mei 2007 | Spanje, Sarria

Gisteravond laat de 3 Duitse Musketiers weer gezien. Richard van 69 jaar (Opa) genoemd voelde zich niet lekker en had diaree en braken. Hartmutt de fotograaf had wat problemen met zijn voet en wilde ook nog foto´s maken, zodat Alexander, de masseur, en ik vandaag samen zijn verder getrokken. Na een desayuno (ontbijt) met heerlijke koffie zijn we vertrokken Het was een ontzettend mooie, rustige, behoorlijk glooiende weg. Lekker gewandeld en geklepd. Onderweg gelunched en om 14.00 uur aangekomen in Sarria. Eigenlijk wilde we nog verder maar middn in het stadje kwamen we een heel bekend Frans echtpaar tegen, die ons allert maakte op Albergue Don Alvaro.
Een oud dokterhuis, wat sinds 3 jaar Albergue is met 26 bedden in het huis en nog eens 14 op het dakterras. Tuin met poeltje voor de voeten, open haard ruimte, ligstoelen op het dakterrras en ..... een badkamer met bad!!!. Jetje heerlijk luxe in de buut gelegen, wasje gedaan en effe op internet. Jongens ik begin het te leren!!

  • 18 Mei 2007 - 15:34

    Steef:

    lieve marjet,
    het gaat lekker.. je blijft ook maar gaan he! in alle updates nog even enthousiast, super om te lezen! hoeveel kilometers nog te gaan... aan het gemiddelde van 17 kilometer per dag heb je vandaag goed gehouden:)wanneer komen de close-up foto's van jou? dan kunnen we zien hoe zwart je al bent geworden.

    liefs knuffel steef

  • 18 Mei 2007 - 16:56

    RESI :

    Hallo Mariett Es sind wieder tolle Bilder und du scheinst ja ganz entspannt zu sein.Man merkt doch immer mehr wie sehr du das auch wenn du alleine bist genießen kannst.Freuen uns trotzdem wenn du wieder da bist .Alles liebe RESI Harry

  • 18 Mei 2007 - 18:05

    Marlou:

    Hoi Mariette,
    Zit hier in mijn luie stoel te genieten van je verslagen en prachtige foto's. Jij bent kilometers aan het minderen en ik ben blij als ik het rondje met het hondje wat kan vergroten. In ieder geval geniet je nog iedere dag van de natuur, de ontmoetingen met "oude" bekenden en vast ook wel met nieuwe pelgrims. Moet toch echt wel balen zijn lijkt mij als die auto-pelgrims je bedje inpikken. Kan me niet voorstellen dat die mensen enige voldoening beleven aan het hele gebeuren.
    Die missen dan toch echt wel de essentie van het geheel.
    Nu nog extra genieten die laatste etappes!!

    Heel veel liefs, Marlou

  • 18 Mei 2007 - 20:07

    Jan En Finn:

    hallo Jetje, we hebben je foto te goed uitgebreid naar 200. prachtige foto's die je vandaag hebt gestuurd. Ik moet je van het kleine manneke heel veel plezier wensen. Ik deel overigens de mening van Steef.... we weten bijna niet meer hoe je uitziet... moet we voor je terugkomst een visum aanvragen?
    Veel liefs
    Jan

  • 19 Mei 2007 - 06:54

    Anne En Paul :

    beste Jetje!
    Heerlijk je verhaal , genieten van een oud dokters-huis en dan nog in de "buut" .kan me er vanalles bij voorstellen!
    Lekker doorgaan zo! paul

  • 19 Mei 2007 - 07:18

    Lida Donners:

    Hallo Marlou

    Eindelijk weer 'n reactie van mijn kant!
    Heb jullie belevenissen in Oekraine gevolgd!!
    Vreemd.... maar ik kon jullie in Oekr. geen antwoord geven!
    Ben nu sinds 2 dagen weer in Nederland, en er moet natuurlijk weer brood op de plank komen!
    Voor jullie beiden veel FUN en zet de schouders er onder!!

    Denk vaak aan jullie, liefs Lida.

  • 19 Mei 2007 - 07:32

    Leanne En Frans:

    Foto's zien er goed uit.
    Ze smaken naar vakantie.

    Geniet ze!!

  • 19 Mei 2007 - 11:03

    De Kraatsjes:

    Dag lieve Jet
    We dachten dat je de verkeerde afslag had genomen.....
    Meerdere dagen radiostilte maakt ons zenuwachtig !
    Gelukkig hebben we gezien dat de Route de Soleil prima staat aan gegeven. Nog beter als op het Drielandenpunt !
    Zeg Jet, ik heb op mijn verjaardag (toevallig ook mijn hemelvaart !)jouw dilemma besproken met enkele prominente leden van het Turboteam.
    Na ampele overwegingen kwamen wij tot de conclusie dat je maar niet nog een week op je rug moet gaan liggen ( je gaat ons toch maar missen )maar gelijk moet omkeren. Wij komen je dan met z'n allen inhalen en ophalen in Den Helder.
    Kom je ook gelijk in het Guiness Recordbook en hebben we weer reden voor een feestje. Want dat missen we wel een beetje...
    Vooral jullie verjaardagsfeestjes ( en hapjes en decadente wijntjes, niet waar Hein ?).
    Als je een andere mening hebt dan horen we het graag.
    Tenslotte moeten we al die bussen in Den Helder regelen en vooral de catering !
    En Jan gaat niet voor niks naar Munchen ( of was het Dusseldorf ? ).
    Wij kijken naar de dag uit dat we jouw geweldige ervaringen mogen delen lieve schat ! En maak er nog iets moois van natuurlijk !
    Kusjes
    De Kraatsjes

  • 19 Mei 2007 - 18:16

    Auk En Hein:

    Hoi Jet,

    Hoe zit dat nou? Je maakt minder kilometers maar hebt nog steeds net zoveel tijd nodig om op de plaats van bestemming te komen!
    Volgens ons ben je dus echt aan het genieten.
    Gisteren hebben we vol belangstelling naar een Duitse cabaretier gekeken die zijn verhaal voor een volle zaal vertelde over: "la Camino"
    Dus weer even extra aan jou gedacht.

    Dat hebben we gecompleteerd met een heerlijke Rosado. Dus voor Robbie: dat is echt geen decadente wijn, wel heel puur!

    groetje,

    Auk en Hein.

  • 20 Mei 2007 - 12:39

    Monica En Rombout:

    liever marjet,
    geweldig om jouw verhalen te lezen en de foto's te bekijken.
    ik vraag me af of je al jouw belevenissen en indrukken ooit nog aan ons kan reproduceren; want daar verheugen wij ons nu al op. (daarbij gaan we er vanuit dat je nog naar huis komt)
    veel geluk op het laatste stuk.

    veel liefs, monica en rombouw

  • 20 Mei 2007 - 17:01

    Gwen:

    Wat een mooie foto's mams, echt super.
    Ik krijg reis kriebels!!

    Dikke knuffel,
    Gwen

    p.s. we willlen er nog meer zien!!!

  • 20 Mei 2007 - 18:38

    Marianne En Zbys:

    Lieve Jet, wat een geweldige ervaringen en ontmoetingen. super. Trouwens je wordt volgens mij ook nog een goede fotograaf. prachtige foto's.

    liefs en goede reis verder. Marianne en Zbys

  • 21 Mei 2007 - 14:39

    Tiny:

    Hoi Mariette,
    Heb zojuist je laatste verslagen gelezen en de super mooie foto´s bekeken.
    Het is fijn te lezen, dat je het nou toch
    iets rustiger aangaat ik denk dat je daardoor nog meer kunt genieten.
    Heel veel liefs, Tiny en Dieter.

  • 21 Mei 2007 - 19:58

    Ankie ,Ben :

    Geweldig Jet,wat een belevenis,wat knap van jou,wat een belevenis ik zou het je niet nadoen,hou vol toi,toi kusjes van ons allemaal

  • 21 Mei 2007 - 20:31

    ILse Boumans:

    Hallo Marjet,
    Al veel gehoord over jouw avontuur en dat je nu alleen onderweg bent. Chapeau!!!
    Veel plezier de laatste week met mooi weer en veel luxe.
    Groetjes Ilse

  • 21 Mei 2007 - 21:10

    Wout En Nellie:

    Hay Marietje. Eindelijk een teken van leven van onze kant. We hebben bijna een uur lang al je verslagen gelezen. Hartstikke leuk. Vanaf nu volgen we je op de voet. Die slaapzalen is weer eens iets anders dan een Pipowagen. Nog veel wandelplezier met de andere pelgrimgangers.
    Liefs Nellie en Wout

  • 21 Mei 2007 - 22:26

    Jacqueline:

    We zijn er bijna, maar nog niet helemaal!
    Ik heb een potje met vet, al op de tafel gezet, ik heb een...............
    Hey Jet,
    Hier wat spannende nummers te vinden op you tube uit mijn padvinderijtijd ter motivatie en ondersteuning.........je kunt er maar wat aan hebben !! Was vanavond weer eens bij Ilse (ik ben best trouw ook al waak jij niet over mij!?!)Hum ik dacht dat je pas drie weken weg was maar Resi hielp mij uit de droom en schreef (zou ze mij een beetje leren kennen?!?!?!)jouw website gelijk op een papiertje. Vandaar dat ik nu om 00.30 uur (anders ben je al nl al terug) zit te genieten van de verhalen en de foto's en je een mailtje stuur om je heel veel succes te wensen met de laatste loodjes!!!
    Bon Viaje
    Dikke kus
    Jacq

  • 22 Mei 2007 - 09:45

    Annie:

    Lieve Jet vol bewondering lees ik je berichtjes over je avontuur, respect, jammer voor Marlou. Hou vol en geniet van je expeditie. Liefs Annie

  • 22 Mei 2007 - 12:48

    Rene Pisters Thailan:

    Hallo Marjet,
    Deze website is geweldig.
    Ik stel voor dat jullie ook naar Thailand komen (lopen) om hier eens echt uit te rusten heel veel plezier op deze reis.
    Groeten
    Rene renepisters@thaigarden.com

  • 22 Mei 2007 - 15:05

    Jan:

    Proficiat, vandaag je doel bereikt en meteen al weer bijgesteld?
    Ik verbaas me over de belangstelling die je elke dag krijgt. Nu op dit moment hebben 5094 hits op jou site plaats gevonden, gemiddeld 175 per dag. Overweldigend wat deze speciale reis bij velen los maakt. Ik ben trots op je,geniet nu van die extra dagen aan de kust of lekker in de stad omringd door die vele ontmoetingen...
    Dikke knuffel en ik verheug me op deze krokant gebakken en goed getaileerde jonge dame weer thuis te hebben.
    :-)

  • 22 Mei 2007 - 16:44

    Resi:

    Hallo Mariett Habe von Jan gehört das du heute angekommen
    bist.Hoffe das deine erwartungen sich erfüllt haben die du vor dieser reise hattest.Denke doch das Heute ein sehr Emotionelle Tag für dich war.Ich bewundere dich und deine Reise und ziehe den Hut vor dir/das sagt mann in Deutsch für Chapeau. Wünsche Dir noch eine schöne Woche. Ich drücke dich fest bis dann. RESI

  • 22 Mei 2007 - 18:37

    Janine En Dennis:

    Proficiat Jet!!
    De zware tocht heb je gelukkig achter de rug. Vernomen dat je wel nog gaat uitwaaien aan de kust (?) om even nieuwe energie te tanken. Wij zijn benieuwd naar de beschrijving van de laatste kilometers en de rust die je hopelijk aantreft aan zee....
    Geniet ervan !!!

    Kusjes
    Janine en Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëtte & Marlou

Welkom iedereen, Marlou en ik gaan op mijn 49e verjaardag een wandelingetje maken van ± 800 km St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. We hebben alleen ons 1e bedje in St. Jean Pied de Port gereserveerd in hostal: L'Esprit du chemin. Overigens een hele mooie site om te bekijken. Voor de rest weten we alleen dat we omstreeks 29 mei terug komen en voor de rest gaan we ..... genieten, mensen ontmoeten, je zelf ontdekken, lekkere tapa's eten en heerlijke wijn nuttigen en oja ook nog een beetje wandelen. We weten nog niet of we veel op deze site kunnen en willen schrijven en foto's plaatsen maar dat ontdekken jullie vanzelf wel.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 28335

Voorgaande reizen:

22 April 2007 - 28 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: