1e reisdag en 1e etappe dag 26 km - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu 1e reisdag en 1e etappe dag 26 km - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu

1e reisdag en 1e etappe dag 26 km

Door: Jet en Marlou

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte & Marlou

24 April 2007 | Frankrijk, Parijs

Nou lieve mensen, na een hele prettige reis met een lekkere salada, zalmsneetjes en witte wijn kwamen wij om 19.30 uur in St. Jean Pied de Poret aan.
Geweldig Middeleeuws stadje.In de diesel boemeldtrein trein van Bayonne naar St. Pied de Port zaten bijna alleen maar pelgrims, heel gezellig.
In onze refuge Lésprit du chemin werden we ontzettend hartelijk ontvangen en na ons geinstalleerd te hebben in onze 8 persoons kamer met 4 stapelbedden(Jetje
boven) hebben we heerlijk gegeten.
Soep, ovenschotel, desert en natuurlijk
lekkere galaasjes witte wijn. Het gezelschap was internationaal; 2 x Canadees, 1 x Los Angelas, 1 x Nieuw Zeeland, 1 xFrans en wij Limlanders natuurlijk. Na het eten effe door het geweldig mooie dorp gelopen, ons stempeldje gehaald en na douchen moesten we om 22,00 in de mand.Ik was mijn oordoppen vergeten in te doen en daar ik in het donker niet uit dat bed kon klimmen heb ik het maar gelaten en gelukkig hebben we super geslapen allebei. Om 6.30 liep bij iemand de wekker af en zijn we opgestaan vanaf 8.00 uur konden we ontbijten en vergezeld van een super lunchpakket zijn we om 7.45 vertrokken.
Tjongejonge die eerste 8 km waren behoorlijk heftig, Het was super warm
ongeveer 28 graden en het water liep ons in straaltjes naar beneden.De natuur, vergezichten is geweldig. Om 12uur hebben we heerlijk ons lunchpakket midden op een alm verorberd en na toch wel nog behoorlijke stijgingen tot 1450 meter, in sneeuw gelopen zijn we om 15.00 uur in Roncevaux aangekomen.Daar moesten we wachten tot het Pelgrimsburo om 16.00 uur open ging en we een bedje konden krijgen voor 5 Euro heel knus in een super mooie oude ruimte met nog 118 andere!!!!! Je weet niet wat je ziet, ik moet vanavond mijn oordoppen echt niet vergeten. Zodadelijk gaan we eten en om 8 uur is er een mis voor de Pelgrims.Het weer is super en ik vroeg me vandaag af waarom ik een rugzak van 9 kilo meesjouw met fleece en vest e.d. maar ja who knows.

  • 24 April 2007 - 21:02

    Wilma:

    Zo...het begin is gemaakt!
    Jullie waren wel al vroeg bij 't pelgrimsburo zeg. Dat komt me trouwens bekend voor, dat "vroeg"...van de 4-daagse?
    Ben benieuwd wat deze trip nog allemaal voor jullie in petto heeft.
    Heel veel wandelplezier..geniet van de omgeving, het eten en de nieuwe contacten..we blijven jullie volgen!

    Liefs, Wilma & Jan

  • 25 April 2007 - 07:50

    Monique:

    Heel veel groetjes van Jan en mij vanaf ons kantoortje in Kerkrade!!! Blij dat de 1ste dag goed is verlopen en hoop dat de rest ook zo zal gaan!
    Succes!

  • 25 April 2007 - 09:08

    Anne:

    De kop is eraf. Gelukkig dat jullie heen reis zo goed verlopen is. Misschien heb je die fleece toch nog nodig, anders zijn er ook nog postkantoren. Wij zijn benieuwd naar jullie verdere avontuur.
    Veel succes. Anne

  • 25 April 2007 - 09:13

    Henri Knops:

    Hey Jetje, ik beneid je.
    Geniet ervan, en.....ik weet zeker dat je niet zult verdwalen...hi,hi.

    Henri

  • 25 April 2007 - 13:30

    Carla:

    Dat moet toch heerlijk ruiken met zovelen op een kamertje.Ik ben zeer benieuwd over jullie verhalen, zorg goed voor de tenen!!!
    Groetjes Gaston en Carla.

  • 25 April 2007 - 13:36

    Celine:

    Heeys Jet en Mam :P

    zo te horen genieten jullie behoorlijk van jullie tocht naar Santiago! witte wijn, zalm, nog even en jullie belanden in een 5* Hotel! dan worden jullie voorzien van Cristal Champagne en Kaviaar ;)! maar natuurlijk moeten jullie ook zwoegen en ploeteren.. dat moeten wij hier ten slotte ook! brett en ik hebben vanmiddag al een hele hoop boodschappen gedaan, de hond is uitgelaten, het paard gereden, er wordt gepoetst, gekookt en gewerkt hier in het evenzo zonnige zuiden! vandaag stijgt het kwik tot 26 graden celsius.. de zon verdwijnt echter vaak achter de wolken.
    jullie hebben het blijkbaar al heet genoeg zonder jullie pakketje van jullie lieve mannen :P hahah!

    ik wens jullie nog veel succes en hoop dat jullie een mooie dag achter de rug hebben!

    groetjes en kusjes, Celine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëtte & Marlou

Welkom iedereen, Marlou en ik gaan op mijn 49e verjaardag een wandelingetje maken van ± 800 km St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. We hebben alleen ons 1e bedje in St. Jean Pied de Port gereserveerd in hostal: L'Esprit du chemin. Overigens een hele mooie site om te bekijken. Voor de rest weten we alleen dat we omstreeks 29 mei terug komen en voor de rest gaan we ..... genieten, mensen ontmoeten, je zelf ontdekken, lekkere tapa's eten en heerlijke wijn nuttigen en oja ook nog een beetje wandelen. We weten nog niet of we veel op deze site kunnen en willen schrijven en foto's plaatsen maar dat ontdekken jullie vanzelf wel.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 28332

Voorgaande reizen:

22 April 2007 - 28 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: