21e dag Rabanal del Camino- Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu 21e dag Rabanal del Camino- Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu

21e dag Rabanal del Camino- Ponferrada

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte & Marlou

17 Mei 2007 | Spanje, Ponferrada

33 km gewandeld. Sorry lieve mensen maar ik heb niet altijd een internet mogelijkheid, dus vandaar nu maar effe wat updates. Vanochtend regende het als een gek. Om 8.00uur vertrokken met regenpak, kramaschen en Handschoenen. Het was 3 graden, leve Espanja. Het was een mooie weg behoorlijk stijgend maar door de regen en jawel mensen natte sneeuw kon ze niet zoveel zien. Na ± 2 uur kwam ik aan bij het beroemde Cruz de Ferro dwz op een reusachtige hoop stenen sttat een boomstam van 5 meter hoog , waar een ijzeren kruis bovenop is bevestigd.Al heel lang leggen bedevaartgangers hier een steen neer die ze hebben meegebracht, als symbool van de last die ze met zich meedragen en waarvan ze zich kunnen bevrijden door hun pelgrimstocht naar Santiago.Het was ondanks de kou heel indrukwekkend.
De foto´s hiervan plaats ik morgen wel want ik heb mijn kabelte vergeten. Na nog 1 uur natte sneeuw werd het weer beter en heb ik een zeer mooie tocht vervolgd tot Ponferrada. Daar was een spiksplinternieuwe pelgrimsherberg met slaapkamers voor 4 vrouwen, wat een luxe.
De badkamers waren wel gezamenlijk en als we naar de douche gingen stonden we bijna met onze voeten in de Pissoirs!!
s´avonds gegeten met een aantal duitsers was weer heel gezellig.

• 17 Mei 2007 - 20:14

Anne En Paul:

beste dappere Jet ! het is toch niet te geloven dat je nu nog door sneeuwstormen moet baggeren! Toch echt afzien, een echte pelgrimage!Je bent al 3 wekn aan het lopen, 3 weken buiten/landschappen/leuke en gekke mensen en bijzondere slaapplekken! Lonkt Vaals nog niet?
    Heel veel sterkte en energie gewenst en een dikke kus en stevige pakkert van ons samen! zet h'm op ! paul

Mariëtte & Marlou

Welkom iedereen, Marlou en ik gaan op mijn 49e verjaardag een wandelingetje maken van ± 800 km St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. We hebben alleen ons 1e bedje in St. Jean Pied de Port gereserveerd in hostal: L'Esprit du chemin. Overigens een hele mooie site om te bekijken. Voor de rest weten we alleen dat we omstreeks 29 mei terug komen en voor de rest gaan we ..... genieten, mensen ontmoeten, je zelf ontdekken, lekkere tapa's eten en heerlijke wijn nuttigen en oja ook nog een beetje wandelen. We weten nog niet of we veel op deze site kunnen en willen schrijven en foto's plaatsen maar dat ontdekken jullie vanzelf wel.