14e dag Castrojeriz-Villacazar de Sirga 40 km - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu 14e dag Castrojeriz-Villacazar de Sirga 40 km - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu

14e dag Castrojeriz-Villacazar de Sirga 40 km

Door: Jet en Marlou

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte & Marlou

08 Mei 2007 | Spanje, Madrid

Gister en vandaag 40 km gelopen, dat was omdat ik wilde dat Marlou niet zolang hoefde te wachten. Vanaf morgen hoeft dat niet meer.Om 06.20 al begonnen te stappen met Elisabeth. Tjonge wat een mooie omgeving. Iedereen zegt dat de Meseta,s zo boring is, maar dat is helemaal niet zo. ze zijn toch wel glooiend met ontzettend mooie verschillende kleuren groen en hopen stenen hier en daar, fantastisch.
Na 9 km konden we ontbijten. Makkelijk als je iemand bij je hebt die vloeiend Spaans spreekt.Haar vader is dokter en werkt in een ziekenhuis in Mexico, zij loopt de Camino om geld bij elkaarte krijgen zodat bepaalde onderzoeken bij patienten die niet verzekerd zijn betaald worden.Helaas op een gegeven moment kreeg Elisabeth las van haar enkel en zei dat ze ging stoppen. Toen ben ik verder gelopen met Jos, een Belg totdat ik opeens op LOLA liep onze Canadese vriendin. Die was erg blij dat ze me zag en samen hebben we de 40 km volgemaakt. In Vilalcasar de Siga hadden we een hele leuke Albergue, die deze 2 weken gerund werd door een Spaans vrijwilligers echtpaar waarvan de vrouw Frans sprak. Heel schoon en prettig. Toen we aankwamen hoorde ik een luide gil van LOLA en was onze franse Therese, samen met haar vriendin en man er ook. Super leuk wat een weerzien.
Op het einde van de middag kwam ook nog een Canadees koppel die wij een kamer bezorgd hadden in Burgos en het feest was kompleet.We zijn met zijn allen maar om 19.00 uur naar de kerk gegaan. Pastoor Broekhoven zou er jaloers op zijn het lijkt wel een cathedraal.
Hierna heel lekker en gezellig gegeten met zijn allen.O ja ook nog 2 Nederlandse getroffen, die zijn hier redelijk zeldzaam.

• 08 Mei 2007 - 13:37

Leanne En Frans:

He Jetje,
    Bedankt voor je berichtjes.
    Leuk om te lezen dat je ook alleen kunt beginnen en dan niet alleen blijft/hoeft te lopen.
    Wat mij nog niet duidelijk is; hoe ver liggen de rustplaatsen uitelkaar?

groet
    Leanne en Frans

• 08 Mei 2007 - 17:20

Jack Smeets:

He beste Jet eindelijk heb ik het adres gekregen en was natuurlijk benieuwd hoe het daar allemaal verloopt,ben natuurlijk ook wel een beetje jaloers,maar hopelijk kom ik er in 2010 daar ook weer aan het lopen,verder wens ik je daar heel veel succes en een bon camino. En de groeten van Jack Willie en remy tot ziens in de nacht of wellicht in Nijmegen

• 08 Mei 2007 - 20:03

Rob Ine Jeroen:

Wat een ontmoetingen. Geen klachten te lezen dus het gaat goed met je. Leuk die verhaaltjes, waarmee we je kunnen volgen. Blijf dat svp doen. Jan komt morgenavond bij ons voetballen kijken. We zullen hem ook een beetje voeden, hij wordt met de dag magerder. Gisteren met Jan, Jac en Frans in La Hulpe geweest. Super project, je mag trots zijn op die man van je.
    Hou je taai en zorg goed voor jezelf, zowel fysiek als mentaal!

Mariëtte & Marlou

Welkom iedereen, Marlou en ik gaan op mijn 49e verjaardag een wandelingetje maken van ± 800 km St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. We hebben alleen ons 1e bedje in St. Jean Pied de Port gereserveerd in hostal: L'Esprit du chemin. Overigens een hele mooie site om te bekijken. Voor de rest weten we alleen dat we omstreeks 29 mei terug komen en voor de rest gaan we ..... genieten, mensen ontmoeten, je zelf ontdekken, lekkere tapa's eten en heerlijke wijn nuttigen en oja ook nog een beetje wandelen. We weten nog niet of we veel op deze site kunnen en willen schrijven en foto's plaatsen maar dat ontdekken jullie vanzelf wel.