8 e dag Ventosa- Santo Domingo 31 km - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu 8 e dag Ventosa- Santo Domingo 31 km - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu

8 e dag Ventosa- Santo Domingo 31 km

Door: jet en marlou

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte & Marlou

01 Mei 2007 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

De hele nacht heeft het geplenst. Hebben de bedden moeten verkassen onmdat het dak lekte.Om 7 uur regenbroek en regenjas aan en de nog natte schoenen en begonnen aan onze dag. SHIT wat een regen het heeft gewoon 7 uur lang gegoten. dat we nog geen zwemvliezen tussen de tenen hebben gekregen verwondert me. 2 x gepauzeerd, heel snel warme chocomel, toiletgang en maaar weer verder, sop,sop. Wat waren wij blij toen we de kerktoren in de verte zagen. En behalve deze toren zagen we autos met sneeuw voorbij komen en de nabijgelegen heuvels waren wit. warfen we niet in SPANJE!!! Volledig verkleumd kwamen we bij de Refugio aan.Nou deze was vandaag 1 mei open gegaan. Nadat we ons van onze schoenen en jassen met zeer koude vinger hadden ontdaan, sopten we naar boven. Wat een oude poetiek, iedereen lag te rillen in bed in zijn slaapzak. Ons ned nummer 17 en 18 stond hartstikke scheef.
Nadat we ons gedouched hadden zei Marlou, Jetje hier stal ik mijn paard nog niet, we gaan opzoek naar een hotel.
Dat is de beste investering geweest van onze reis. Toen terug om ons af te melden en onze spullen gehaald. Nog nooit was een heet bad zo lekker.
Ons wasje gedaan, 10 kleerhangeersbijgehaald, waslijn gespannen, tussen spiegel en biddet. Nog nooit was een kamer zo intensief gebruikt.Om 17.30 zijn we de BEROEMDE KATHEDRAAL met kippestal gaan bezoeken. Genoten van deze kerk en museum en van ieders bericht op onze site.
Nu gaan we proberen om er nog wat foto´s op te zetten (kan niet altijd) en dan....is het echt wel borrel tijd.

• 01 Mei 2007 - 18:08

Celine:

zo te horen (en te zien) hebben jullie weer lekker gesopt vandaag! hier is het nog steeds kurkdroog..
    alles is nog steeds rustig (na vanmiddag;)) alleen loopt onze bergpony schots, scheef, stijf en kreupel.. daar halen we dus even de smid bij!

succes de komende dagen

kus Ce

• 01 Mei 2007 - 18:24

Wilma:

Ha Jet & Marlou!

Bij dit laatste bericht had ik 'n gevoel van: boh..dat is echt afzien zeg..in de regen lopen,doornat worden en dan ook nog 'n natte,koude slaapplek :(
    Kan me voorstellen dat 't hotelbad super was!
    Hopelijk wordt het de komende dagen wat droger daar in Spanje ('n beetje zoals hier, da's wel lekker)..we zullen ervoor duimen!
    Hou vol..geniet..slaap lekker..tot de volgende keer.

groetjes, Wilma

• 01 Mei 2007 - 18:31

Marjon:

Zijn telkens weer benieuwd naar jullie berichten,hebben echt met jullie te doen....tjonge,tjonge.Hopen maar dat het weer beter wordt,maar jullie blijven optimistisch,geweldig hoe jullie dit allemaal doorstaan,SUPER!!!
    Zijn trots op jullie!!!

Groetjes Marjon en Paul

• 01 Mei 2007 - 18:43

Resi:

Es sind super Fotos dabei und mann kann sich immer besser vorstellen wie es dort aussieht und wieviel spaß ihr trotz der ganzen Strapatzen habt. Besonders Abends wenn ihr wieder bekannte Gesichter seht.Hoffe euch gefallen auch unsere kurzen mitteilungen.SUPER VIEL SPAß NOCH Denke an euch Gruß RESI

• 02 Mei 2007 - 08:04

Wilma En Juul:

Ik lees met plezier jullie berichten , jammer van het weer .
    Maar toch ben ik stikjaloers op jullie.
    Ik loop hier door het bos met juul en kom ook altijd dezelfde mannen tegen.
    Dat is toch nog heel wat anders dan bij jullie. maar ja, geniet ervan , dit is toch geweldig om te doen.heel veel groetjes van wilma ,Juul en de rest uit het bos

• 02 Mei 2007 - 08:53

Jan J:

Komt me bekend voor, keurig alles aan de lijn. Als ik dat zo lees moet ik wederom vaststellen dat jullie twee keurige meisjes zijn. Hier begint alles te verdoren en groeit het gras maar heel langzaam. Dat laatste vind ik absoluut niet erg...... ik denk het wacht met groeien tot jullie weer in het land zijn.

Veel liefs en geniet, XXX
    Jan

• 02 Mei 2007 - 10:21

Gwen:

He Lieve Mams en Marlou,

Haha wat een mooie verhalen!!
    volgens mij hebben jullie stiekem een mini laptopje in jullie rugzak gestopt met wireless internet ofzo!!! jezus wat goed, elke dag een updateje,lijkt wel alsof we allemaal meewandelen.

Ja hier is het heerlijk weer, gisteren met Papa, Frans en Hein verhuisD!! ODE AAN de HEREN!!! hihi echt super fijn!!

Verders gaan speedshoppen bij de IKEA in een half uur! haha. Dit weekend komen Dientje en Eva om nog beetje mee te klussen en te genieten van het Den Boschee leven.

Mams en Marlou jullie moeten zeker komen kijken naar mijn nieuwe stulpje als jullie terug zijn.

Geniet van jullie mooie wandelingen, ik zal in ieder geval wat Zon naar jullie opsturen.

dikke knuffel,
    Gwen

• 02 Mei 2007 - 11:14

Leon:

Lieve Marlou en Mariette,
    je krijgen het niet voor niets, we zullen maar zeggen dat dit bij de pelgrimstocht hoort: echt afzien. Bekijk het van de zonnige kant: dit geeft een extra uitdaging en stelt jullie doorzettingsvermogen enorm op de proef! Des te groter is jullie voldoening als jullie aankomen in Santiago en naderhand terugkijken of jullie beproeving.
    We denken aan jullie!

liefs Leon & the Kids

• 03 Mei 2007 - 09:14

Frans En Leanne:

Echte sfeerfoto's!!!! Hartstikke leuk!!!!
    Effe afzien is natuurlijk niet zo erg, maar we hopen dat het weer wat gaat veranderen, hier krijgen we na het weekend regen en veel kouder, dus misschien wordt het weer bij jullie dan wat normaler.

Frans heeft genoten van de verhuispartij en het daarbij horende gesjouw, gelach, gezellig eten en drinken. De lachzak is weer voor een hele tijd gevuld, wat kunnen die drie slap ouwehoeren.

Wandel ze en tot schrijfs.

• 03 Mei 2007 - 16:41

Steef En Dion:

Lieve moeders,

even een dikke kus uit het mooie met zon overgoten Limburg waar papa nog steeds probeert te wassen, strijken, en immiddels heeft ge-internet bankierd!!!

We hebben vernomen uit geheime bronnen dat de zon naar jullie toekomt zodat jullie niet zo hoeven te soppen.

geniet ervan drink er een op ons.

kus Steef en Dion

p.s. Mam hebben ze ook Rooie Martini?????

• 03 Mei 2007 - 17:17

Jan J:

Hallo schatjes, vandaag effe zwaar gehad! Ik denk dat jullie dubbel zullen genieten van de rustdag(en) in Burgos.Het is toch vreemd wij hebben hier het beroemde zonnige weer van Spanje en jullie krijgen het hele palet,onder het motto April doet wat die wil, rgen,sneeuw en zonnenschijn.:-(/:-)
    Veel sterkte voor morgenvroeg en jullie zullen zien een nachtje en een paar glaasjes Rose...... Dikke knuffel

• 04 Mei 2007 - 10:53

Dorine:

Hey Mariette en Marlou!
    Eindelijk jullie site gevonden!
    Even alles gelezen en ik moet zeggen petje af.
    Echt TOP dat jullie dit doen!
    Alleen balen van het slechte weer natuurlijk. Nou dames ik wens jullie nog heel veel succes en plezier en ik blijf jullie site volgen.
    Veel liefs van Dorine