6e dag Villamajor- Viana 30 km - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu 6e dag Villamajor- Viana 30 km - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mariëtte & Marlou Janssen & Savelkoul - WaarBenJij.nu

6e dag Villamajor- Viana 30 km

Door: Jet en marlou

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte & Marlou

29 April 2007 | Spanje, Madrid

Vanmorgen na een heerlijk ontbijtje in de Refugio om 7.30 vertrokken. van 8 tot 9 uur heeft het geregend en erna was het gelukkig droog en zonnig.Maar wat een geblubber vandaag.Op een gegeven moment hebben we maar een stuk straat genomen omdat het gewoon harstikke zwaar is. Een ding weet ik zeker, dat als je niet getrained bent je een VET probleem hebt.
Onderweg nog super mooie plaatsjes tegegekomen, de natuur is fantastisch, wat een uitzichten, kleuren en geuren.
Om 15.00 kwamen we redelijk uitgeteld en allebei met een kilo modder aan onze schoenen in Viana aan. De refugio is in gerenoveerd pand naast de vervalllen kerk van San Pedro. Tjongen jonge wat een luxe: dames en heren douches, wasmachine, droger en natuurlijk een Barretje on de hoek. De stapelbedden zijn 3 hoog maar gelukkig hoven wij die bovenste etage niet te beklimmen. Nadat we ons gedouched, bagger van schoenen hadden verwijderd en de was in de machine hadden gedaan hadden we ons op de hoek van de Bar in het zonnetje genesteld en zagen zo een hoop bekende passeren, super.
Zodadelijk gaan we een restaurantje opzoeken met wat gezellige luitjes.

  • 29 April 2007 - 20:53

    Leon:

    MenM, ik vind het geweldig dat jullie zo volhouden, zelfs in de blubber geven jullie niet op! Dan is een douche, een glas wijn en een lekkere maaltijd zeer verdiend.

    liefs Leon

  • 29 April 2007 - 21:08

    Brett & Anne:

    Nog even een berichtje voor 't slapen gaan, we zijn net terug van uitgaan met pap. Je echt beproeving vindt pas plaats als je thuis komt, nu pap zijn 2e jeugd heeft ontdekt ;)

    Succes verder, en zodra jullie vastzitten in de modder.. tja.. de ECHTE landrover is er nog niet.. dus.. (we hebben wel nog borretje..)

    Liefs, groetjes, kusjes, knuffeltjes,

    Brett & Anne

  • 29 April 2007 - 23:55

    Lida Donners:

    Hallo Marlou en Jet,

    Fantastisch, ik lees graag jullie berichten! Ga nu zelf m'n bedje opzoeken! En voor jullie 'n goede "wandel"dag morgen!
    Doei, Lida.

  • 30 April 2007 - 08:01

    Frans En Leanne:

    hoi jet en marlou,
    Na een telefoontje naar Jan vandaag om hem te feliciteren met zijn 25e verjaardag, jullie site opgezocht en helemaal bijgelezen.
    Fantastisch de sfeer die jullie berichten oproept,je hebt het gevoel dat je meeloopt. Ik denk dat door deze berichtgeving toch wel bij velen het Santiago-virus wordt opgewekt.
    We hopen dat het weer wat aangenamer voor jullie wordt, we zullen een beetje van onze zon naar jullie doorsturen.
    Wat ons betreft mogen er best nog wat meer foto's op de site, maar we weten natuurlijk niet hoeveel werk dat is.
    Fijne wandeling vandaag, we blijven jullie volgen.

    Liefs Frans en Leanne

  • 30 April 2007 - 08:11

    Frans En Leanne:

    we hebben net een tegoed voor 100 foto's gekocht via waar ben jij nu, zodat jullie meer ruimte hebben om te plaatsen.
    Succes vandaag, groetjes.

  • 30 April 2007 - 09:36

    Jean En Sabine:

    hé, leuk dat jullie nog wat kracht in de vingers over hebben gehouden om deze boeiende verslagen te schrijven. Als we niet de afwas nog moest doen kwamen we wel "even" meelopen. Tip: een metalen bekertje, witte barbecue-aanmaakblokjes en gevriesdroogde koffie, en je hebt iedere ochtend je caffiëne-shot. O ja, nog gefeliciteerd met de koningin.
    Jean en Sabine

  • 30 April 2007 - 12:03

    De Kraatsjes:

    Wij voor de buis om te kijken naar het hoedje van Trix dit jaar, jullie genietend van de uitdaging, adembenemende landschappen en andere culturen opsnuiven.
    Top hoor wat jullie doen !
    Ik weet één ding zeker : na de eerste dag zou ik al een VET probleem hebben.
    Blijf ons vooral berichten over de avonturen. Iedereen geniet ervan.
    Wij zullen er dadelijk één drinken op Jan, Pieter van Vollenhoven en onze Juliana !!
    Alex is nog even bij Marianne geweest. Doet hij elk jaar. Toch leuk van hem...
    Jet , wil je hierna nog wel wandelen met de turbo's ? Of wij op de fiets en jij gewoon lopen ? We zullen ons in ieder geval voorbereiden op een aantal goede gesprekken onder het genot van voedzame pelgrimsmaaltijden !
    Meisjes , geniet er van en zet hem op.
    Tot verdere berichten
    Kusjes
    De Kraatsjes.

  • 30 April 2007 - 12:17

    Wyn:

    Lieve Jet en vriendin Marlou,
    Allereerst Mariette alsnog mijn felicitatie met je verjaardag toen ik belde was je aan jullie boeiende en uitdagende reis begonnenen en nu eindelijk weet ik hoe jullie te bereiken via website (weer wat geleerd)en kan dus ook mee genieten van jullie avontuur.Komende dagen krijg je nog meer reactie van me.Tot nu sterkte en veel plezier met jullie tocht.Ik vraag me af of ik Marlou wel eens bij jullie ontmoet hebt ?moet toch?Enfin lieve groet,
    Wyn

  • 30 April 2007 - 12:23

    Tiny:

    hoi mariette en marlou,
    Hebben jullie berichten met veel plezier gelezen.
    WAT ZIJN JULLIE TOCH SUPER MEIDEN !!!!!
    Wij wensen jullie verder veel wandel-
    plezier.
    Wij blijven jullie volgen.
    Veel liefs en een dikke kus,
    Tiny en Dieter

  • 30 April 2007 - 16:09

    Big Richard:

    Yohooo Jet en Marlou,

    Leuk dat dagboek van jullie. Heb even voor jullie uitgerekend: nog 24 flessen rosé te gaan (tja, het leven is niet makkelijk....). Ook groetjes van Little John.

  • 30 April 2007 - 17:00

    Fritsje Je Stiefzoon:

    Nou lieverdjes, ik heb jullie berichten gelezen, toppie en wat zijn we allemaal trots op jullie! Wat gaat dat snel Jetje alweer een week voorbij en zo vreten jullie de km weg. Geniet er maar van want dit is echt uniek! Wij hebben nu een reden om te feesten want we nemen vanavond jouw rol over, nou ja niet alles hoor! We gaan met Gwen, Stephanie etc thuis eten en een glaasje drinken en dan komt Dion vanavond nog dus het wordt super gezellig. Ben net terug uit Dubai, Jaran weggebracht, hij is vandaag begonnen en zo worden de kinderen volwassen!

    Lieve schatten heeeeel veel liefs en geweldig veel wandel en ander plezier!

    Frits

  • 30 April 2007 - 17:29

    Resi:

    Ihr habt in der ersten Woche doch schon einiges erlebt und es hört sich doch alles sehr interesant an .Ich bewundere euch und bin stolz daß ihr daß so gut durhaltet,weiß auch daß es nicht immer einfach ist aber Mariet daß ist ja auch die Herausforderung.Alles liebe ich umarme dich RESI

  • 30 April 2007 - 19:35

    Saar:

    hey jet en marlou,
    heb nu eindelijk jullie site ook te pakken, super leuk

    meiden ik wens jullie heel veel succes op deze zware weg
    nou dames ik doe mijn petje voor jullie af en alles respect.
    en jet ik vind het super tof dat je dit doet en hou vol!!!! ik duim voor je en geniet van de vrijheid
    ik zal elke dag aan je denken ......
    een hele dikke knuffel en kus saar

  • 30 April 2007 - 20:49

    Reyk Van Veen:

    Hoi Mariette, Jan maakte me attent op deze site, ik wist dat je onderweg was. Een geweldige uitdaging. Ik ken de verhalen van een goede vriend die het op de fiets gepresteerd heeft, maar lopend is een gigantische onderneming.
    Heel veel succes en doorzettingsvermogen.
    Liefs, Reyk

  • 01 Mei 2007 - 07:10

    Jacques En Sabine:

    Hee Jet en vriendin Marlou,

    Respect voor jullie allebei! Zo'n tour maken getuigt van een enorm doorzettingsvermogen.
    We wensen jullie heel veel wandelgenot, nog meer sterkte tijdens de moeilijke momenten en uiteraard heel veel fun tijdens de "vrije" uurtjes!

    Groetjes,
    Sabine en Sjakie

  • 01 Mei 2007 - 07:15

    Tiny Lamb. :

    Hallo Marjet en Marlou,
    Eindelijk jullie site gelezen.Hardstikke leuk. Ik wens jullie verder veel succes en geniet ervan. Ik bewonder jullie.
    Groetjes Tiny Lamb.

  • 01 Mei 2007 - 14:34

    Celine:

    Lieve Jet en Mam!

    zo te horen is jullie tocht nog steeds een groot avontuur ;) de foto's zien er super uit! :D

    hier gaat alles zijn gangetje.. uitgaan, terrasjes pikken, dansen en jawel: vandaag mijn eerste rijles gehad! ;) het was heel erg leuk, eerst even bij kaldeborn wat rondgekachelt en ben uiteindelijk zelf naar huis gereden! het wordt nog eens wat ;) eerste les en meteen in de achteruit om bomen slalommen.. haha ;)
    ik ga nu verder met leren, want ondanks onze 22 graden en het lekkere zonnetje moet ook dat gebeuren!

    ik wens jullie nog heel veel plezier en tot de volgende keer!

    Kuss Celine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëtte & Marlou

Welkom iedereen, Marlou en ik gaan op mijn 49e verjaardag een wandelingetje maken van ± 800 km St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. We hebben alleen ons 1e bedje in St. Jean Pied de Port gereserveerd in hostal: L'Esprit du chemin. Overigens een hele mooie site om te bekijken. Voor de rest weten we alleen dat we omstreeks 29 mei terug komen en voor de rest gaan we ..... genieten, mensen ontmoeten, je zelf ontdekken, lekkere tapa's eten en heerlijke wijn nuttigen en oja ook nog een beetje wandelen. We weten nog niet of we veel op deze site kunnen en willen schrijven en foto's plaatsen maar dat ontdekken jullie vanzelf wel.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 28427

Voorgaande reizen:

22 April 2007 - 28 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: